تبیان، دستیار زندگی
دشمنان می کوشند صدای دین اسلام به گوش جهانیان نرسد/ افزایش آگاهی انسان ها رسالت دین
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دشمنان می کوشند صدای دین اسلام به گوش جهانیان نرسد/ افزایش آگاهی انسان ها رسالت دین

دین

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام علیرضا پناهیان شب گذشته (23 فروردین) در هشتمین نشست از سلسله‌ برنامه‌ های قرار معنوی با عنوان «روز خدا» که  در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، بیان کرد: مقوله های زیادی در دین اسلام وجود دارد که بر اساس علم فیزیولوژیک قابل بحث و اثبات است.

وی افزود: دین و قرآن متعلق به همه انسان هاست و مطالبی را بیان کرده که در راستای رشد و تعالی انسان است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: دین مقوله بسیار زیبا و متجدد مآبانه ای است و مسائلی که در دین اسلام حرام شمرده شده همچون موسیقی و نگاه بد و سایر موارد، اساتید فیزیک بهتر می توانند دلایل آن را ثابت کنند.

وی عنوان کرد: دین ما در دنیا بسیار غریب است چرا که دشمنان اسلام تلاش دارند تا صدای دین اسلام به گوش جهانیان نرسد از این رو از دانشجویان و دانشگاهیان انتظار می رود که بیدار بوده و معنوی و دیندار باشند زیرا افراد باسواد و تحصیل کرده متوجه مسائل زیادی هستند.

پناهیان ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) از دانشمندان باسوادتر بودند و چیزهایی را ممنوع کرده اند که برای سلامتی انسان مفید نیست و اثرات سوئی دارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه کاری کردند که از دین به عنوان اخلاق و ارزش ها یاد شود و بگویند واقعیت چیز دیگری است که در واقع دروغ بزرگی است زیرا دین یک واقعیت است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه دین از مقوله واقعیت هاست نه ارزش ها، اضافه کرد: ما را با کلمات فریب دادند تا در ادامه بگویند علم در خدمت واقعیت هاست و واقعیت ها دارای ارزش هستند.

وی با اشاره به دروازه وسیع علم بیان کرد: علم محدود به حوزه و دانشگاه نیست بلکه این مراکز آغاز راه هستند متأسفانه حوزه و دانشگاه را از هم جدا کردند و عده ای عالم دینی شدند که از ارزش ها سخن بگویند و عده ای دیگر دکتر و مهندس و از واقعیت ها بگویند که تقسیم اشتباهی است چرا که هر دو گروه، اهداف یکسانی دارند.

پناهیان با اشاره به اینکه احکام و مباحث دینی دارای نکات علمی هستند، ادامه داد: در روایات آمده که خوابیدن در بین الطلوعین مکروه است از این رو بیشتر به عبادت و تفکر بپردازید، اگر این مطلب توسط یک محقق که در این زمینه تحقیقاتی انجام داده توضیح داده شود بیشتر مورد استقبال واقع می شود تا اینکه توسط یک روحانی بیان شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه دین به خوبی معرفی نشده است، تصریح کرد: رسالت دین افزایش آگاهی انسان ها برای داشتن زندگی بهتر و سالم است و تعداد روایاتی که در مورد بهداشت و تغذیه آمده بیش از تعداد روایاتی است که در مورد نماز گفته شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: بسیار ذکر بگویید و نماز به موقع بخوانید که موجب سلامتی بدن می شود. از گناهان دوری جویید که بر سلامتی روح و روان آثار مخربی دارد چنانچه امام حسین (ع) در ظهر روز عاشورا خطاب به دشمنان فرمود که چون شكم‌های شما از حرام پر شده است، حرف‌ های من در شما اثر نمی گذارد.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام 1400 سال پیش نکاتی را ذکر کردند که امروز دانشمندان طی تحقیقات علمی و پژوهش های فروان به آنها می رسند بنابراین تلاش کنید و دین را از غربت بیرون آورید.

پناهیان در پایان گفت: اسلام دین بسیار زیبایی است بنابراین به دستورات دینی به شکل شایسته ای عمل کنید تا زندگی خوبی داشته باشید.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .